Luka se povezuje s francoskim ladjarjem, v Kopru načrtujeta avtomobilsko vozlišče

Posel Andreja Lončar 21. oktobra, 2025 07.09 > 21. oktobra, 2025 07.11
featured image

Podjetje se bo ukvarjalo z logistiko vozil, ki jih pretovarja Luka Koper. Na mizi je tudi možnost skupnih vlaganj v povečanje pristanišča.

21. oktobra, 2025 07.09 > 21. oktobra, 2025 07.11

Luka Koper in CMA CGM sta sklenila strateško partnerstvo, katerega namen je, da “okrepi vlogo Slovenije kot strateških vrat v Evropo”, sporočajo iz vladnega kabineta. To je zlasti pomembno ob nastajajočem gospodarskem koridorju Indija–Bližnji vzhod–Evropa (IMEC), so navedli v sporočilu za javnost.

Podpis prihaja ob dvodnevnem obisku francoskega predsednika Emmanuela Macrona. V delegaciji je tudi predsednik upravnega odbora francoske skupine CMA CGM Rodolphe Saadé.

Luka Koper in hčerinska družba CMA CGM CEVA Logistics sta ob tem napovedali ustanovitev skupnega podjetja, ki bo zagotavljalo storitve logistike končnih vozil za uvoz in izvoz. “Namen je povečati količino tovora, okrepiti produktivnost in rast ter odpreti nova delovna mesta z naprednim sodelovanjem pri digitalizaciji in razogljičenju prometa ter logistike,” so sporočili iz vladnega kabineta.

Luka in francoski ladjar pa razmišljata o možnosti skupnih vlaganj v povečanje zmogljivosti Luke Koper “v bližnji prihodnosti”, so še dodali.

Za prevoz vozil iz ali v Azijo

Francoska ladjarska družba CMA CGM je za Luko Koper drugi najpomembnejši ladjar, prvi je danski Maersk. Na drugi strani je Luka za Francoze najpomembnejše jadransko pristanišče, prek katerega dostopa do srednje Evrope.

CMA CGM je v uradni objavi o poslu z Luko Koper navedel, da bo novoustanovljeno podjetje “opremilo, vzdrževalo in upravljalo 27 tisoč kvadratno metrov veliko zemljišče zunaj koncesijskega območja, namenjeno logističnim storitvam za avtomobilsko industrijo”.

Skupina CMA CGM je v Sloveniji prisotna že več kot 20 let in tu zaposluje 102 ljudi. Njena glavna dejavnost tu je intermodalna povezava, ki združuje pomorski in železniški promet. Prevoze iz Kopra opravljajo kontejnerske ladje s kapaciteto 15 tisoč enot TEU, ki jih poganja utekočinjen zemeljski plin (LNG) ali metan. Nanaša pa se zlasti na prevoz vozil iz ali v Azijo, v sodelovanju z velikimi avtomobilskimi proizvajalci, je v objavi še navedel CMA CGM.